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설명

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영어교육과 1xxx1122 이지운
2012.05.14
Sentence Stress andRhythm .
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What the teacher need to know

Teaching sentence stress and rhythm to students
목차
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Syllable-timed
languages
Stress-timed
languages
3 / 12
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Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
English, Germanic languages(Danish, German) ,
Slavic languages(Czech and Russian)
Romanic languages(French, Spanish, Italian), Arabic, Hindi, Japanese, Korean.
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Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
Stress-timed
Languages

Metrical foot
Dum di di/Dum di di/ Dum di di/ Dum

각각의 Metrical foot 에 는 강한 강세, 약한 강세, 아예 강세가 없는 것들이 포함되어 있다
담화중에 강하게 강세가 붙는 syllables가 규칙적인 간격으로 발생, 이것이 영어에서 리듬을 생성!
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Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
각각의 syllable에 규칙적으로 모두 강세가 들어가는 편.
한 음절음절 마다 또박또박 말하는 style.
(영어 vs 日本 어 와 한국어)

Syllable-timed
languages
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Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
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Rhythm practice comparing word and Sentence stress.
Teaching Sentence Stress and Rhythm to Students.
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Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
강세가 있는 음절 과 강세가 없는 음절들의 패턴화된 박자가 리듬을 만든다.
English moves in regular, rhythmic beats from stress to stress!
발화의 길이는 음절의 수에 의지하는 것이 아니라, 강세의 수에 의해 결정된다!

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Teaching Sentence Stress and Rhythm to Students.
nd Rhythm to Students.

음절 3개
음절 7개


but

리듬, 길이는 같음!
(강세가 둘다 3개)
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영어에서의 pause 와 interval 이 어떻게 중요한지 예시 중 하나를 봅시다.
Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
Teaching Sentence Stress and Rhythm to Students.
-` 음절 수는 다르지만, 강세 수가 같으면 속도가 같아진다.
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Sentence Stress and Rhythm : What the Teacher Needs to Know
Teaching Sentence Stress and Rhythm to Students.
Note To T


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